Magyarnóta: Tudásbázis a magyarnótára hangolva: a magyarnóta szolgálatában kifejezések

Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 9219 fő
  • Képek - 5359 db
  • Videók - 9634 db
  • Blogbejegyzések - 2153 db
  • Fórumtémák - 56 db
  • Linkek - 342 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 9219 fő
  • Képek - 5359 db
  • Videók - 9634 db
  • Blogbejegyzések - 2153 db
  • Fórumtémák - 56 db
  • Linkek - 342 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 9219 fő
  • Képek - 5359 db
  • Videók - 9634 db
  • Blogbejegyzések - 2153 db
  • Fórumtémák - 56 db
  • Linkek - 342 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 9219 fő
  • Képek - 5359 db
  • Videók - 9634 db
  • Blogbejegyzések - 2153 db
  • Fórumtémák - 56 db
  • Linkek - 342 db

Üdvözlettel,
Varga Zoltánné Marika
MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

 

 

A magyarnóta szolgálatában:

 

Deffiniciók,, a meglevő működő csoportosulások felssorolása, a névre kattintva elvisz a részletesebb kimutatáshoz

 

egyesület

 

Az Artisjus Magyar Szerzői Jogvédő Iroda Egyesület a zenei és irodalmi szerzői jogok közös jogkezelő szervezete. Tagjai között található közel 2000 zeneszerző, szövegíró, irodalmi szerző és zeneműkiadó. Az egyesületi formához igazodnak az Artisjus választott testületei és egyesületi szabályzatai. Az Egyesület legfőbb szerve a Közgyűlés, az Egyesület választott tisztségviselői és választott testületei az Egyesület Elnöke, Vezetősége, Választmánya, Felügyelő Bizottsága és a Főigazgató.

Az egyesületi szabályzatok által meghatározott körben a napi feladatokat az Egyesület munkaszervezet látja el. A munkaszervezet vezetője a Főigazgató.

 http://www.artisjus.hu/egyesulet/index.html

 

 

nótalexikon-nótaenciklopédia

 

Az enciklopédiák vagy lexikonok az emberi tudás írásos, a fogalmakat valamilyen rend szerint tárgyaló gyűjteményei.

A „lexikon” és az „enciklopédia” is nemzetközi szavak, mindkettő görög-latin közvetítéssel került a világ nyelveibe. A kettő mára azonos fogalmat takar, a jelentésük és a műfaj története alapján azonban tehetünk finom különbséget: a lexikon végső soron a görög lexisz „szó” jelentésű szóból eredeztethető, jelentése voltaképpen: „szavak gyűjteménye, szójegyzék, szótár”, az enciklopédia viszont a görög enkükliosz paideia (εγκύκλιος παιδεία: „általános, mindenre kiterjedő oktatás”) kifejezésből ered, abból olvadt össze egyetlen szóvá.

Az enciklopédiák tehát ennek megfelelően a tudomány (vagy egy tudományterület) egészét kívánják felölelni (régebben gyakran hierarchikus rendben, az összetartozó témákat egymás mellett tárgyalva, lásd tezaurusz), míg a lexikonok nemritkán csak kisebb tartomány tárgyalását tűzik ki célul, a fogalmakat pedig betűrendben közlik, ahogyan elődeik, a szójegyzékek. Mióta legújabban az enciklopédiák is többnyire betűrendben adják a fogalmakat, a különbség szinte teljesen elhalványult, a két megnevezést szinonimaként használják, legfeljebb az etimológiával megtámogatott jelentéskülönbség alapján válogatnak egy-egy mű célja szerint, az enciklopédia elnevezést az átfogóbb, általánosabb célú munkákra, a lexikon megjelölést főként a specializáltabb gyűjteményekre tartva fenn, de messze nem teljes következetességgel. 

forrás:http://hu.wikipedia.org/wiki/Enciklop%C3%A9dia

 

Egységes a magyarnóta teljes terjedelmét átfogó magyarnóta enciklopédia nem létezik

.

nótamenedzser

 

A magyarnóta menedzser feladata a piacgazdaságban a magyarnóta érdekeinek védelme, poziciójának erősítése,  gondozása, menedzselése.

A magyarnóta helyzetének erősítésésén keresztül a gazdaság, a társadalom  és  a kultúra működésének elősegítése. Elemző, kutató, irányító és szervező. Célokat határoz meg és azok megvalósítását ellenőrzi. figyelemmel kiséri a magyarnóta piacát, megvalósítja és fejleszti a nóta marketingtervét és stratégiáját  Népszerűsíti, reklámozza a magyarnóta értékeket, pénzügyi forrásokat teremt, a magyarnóta alkotó és közvetítő tevékenységéhez.

 

nótaplakát

 

A nótaplakát képes ábrázolással és szöveggel ellátott, nyomdai úton sokszorosított falragasz, az alkalmazott grafikai művészetet segítségül híva szuggesztív művészi eszközeivel felhívja a figyelmet a propagált nóta rendezvényre.

Összegezve: a reklámozás céljából építményen kívül elhelyezett eszköz, hogy, megragadja az emberek figyelmét, és eljuttassa hozzájuk azt az üzenetet, amit a plakát megalkotója szándékozott eljuttatni

Nagyon szép művészi magyarnóta plakátok készülnek.

 

 

 

 

nótareklám

 

A reklámot gyakran nevezik marketingkommunikációnak, alapvető funkciója az informálás

 

 

nótaéneklési világrekord

 

 forrás:http://szazszorszepmargita.hupont.hu/5/magyar-es-vilagrekord

 

A maratoni éneklés ideje alatt több, mint 2500 magyar nóta és népdal csendült fel Újszentmargitán, a legfiatalabb énekes mindössze öt, a legidősebb pedig hetvenhét éves volt.

Holocsi Anna Mária, hajdúnánási szólóénekesünk 120 percet énekelt egyfolytában, szünet nélkül.

A rekordkísérlet ötletét a 2008 őszén a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat által “Régi nóta, híres nóta” címmel megrendezett nótaéneklő verseny adta. A rekord megdöntését nehezítették a szigorú szabályok, melynek betartását a Magyar Rekordszövetség képviselője ellenőrzött: ahhoz, hogy érvényes legyen a rekord, nem lehetett két dal között öt másodpercnél hosszabb szünet, s négy órán belül kétszer nem csendülhetett fel ugyanaz a nóta sem. A rekord-döntési kísérletben nemcsak kórusok és népdalkörök vettek részt, voltak egyéni indulók is, s egyszerre két színpadon felváltva szóltak az ismert és kevésbé ismert nóták, népdalok. A rekordkísérlet 2009. július 10-én 13 órakor ünnepélyes megnyitóval indult, amelyen beszédet mondott Sebestyén István a Magyar Rekordszövetsége elnöke, Jantyik Zsolt, a Hajdú-Biahr Megyei Önkormányzat közművelőséi osztályának vezetője, Cs Tóth János, a Méliusz Juhász Péter Megyei Könyvtár és Művelődési Központ igazgatója, s Csetneki Csaba polgármester. A buzdító szavak után a kisérlet a z újszentmargita Százszorszép Dalkör népdalcsokrával indult 14 órakor, s. július 12-én, vasárnap este 21 óra 07 perckor, 3307 perc folyamatos éneklés után zárult felállítva ezzel az új magyar és világrekordot.

 

 

 

nótaszponzor

  • Szponzorálás: egy esemény, rendezvény, vagy intézmény, szervezet egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatása konkrétan meghatározott, előre kikötött, a szponzor piaci pozícióit javító vagy erősítő illetve értékesítését támogató ellenszolgáltatások fejében  

  • A lehetséges együttműködések jellege és mértéke rendkívül sokféle lehet, az elérni kívánt üzleti célok, a vállalt elkötelezettség időtartama és a megmozgatható erőforrások mértéke szerint

  •  

    Bár a hazai kulturális intézmények nagy része szponzorra vár, gyakran nem szponzorképesek. Azzal sincsenek tisztában, mi a különbség adományozás, mecenatúra és szponzoráció között  A szponzorkeresés csak akkor lehet sikeres, ha átgondolt, részletes stratégiával keresik meg a lehetséges támogatót

    A szponzor  szerződést köt a támogatottal, amelyben leszögezik, mit kap cserébe: megjelenést a szórólapokon, ingyen belépőjegyet vagy épp reklámfelületet a rendezvényen. Amennyiben egy intézmény valóban szponzort keres, szponzorképessé kell válnia. Például költségvetést kell készítenie, meg kell terveznie, hogy a költségek hány százalékát próbálja támogatásból megszerezni, és azt mire fordítja. - Sokkal adakozóbb kedvű lesz egy cég, ha azt látja, hogy a terv nélküle is életképes, viszont az ő támogatásával tovább fejlődhet. Pontosan tisztában kell lenni azzal, mit tudnak felajánlani a szponzornak a segítségért cserébe - annyi nem elég, hogy "majd lesz szórólap, és rányomtatjuk a nevét". Azt sem árt tudni, milyen típusú vállalkozást érdemes megkeresni.

    Fontos, hogy az alapötlet valóban "ütős" legyen: találják meg benne azt a pontot, amely miatt jobb, érdekesebb, szebb lesz a többinél. Nem elhanyagolandó szempont, hogy az ötletgazdák rendelkeznek-e megfelelő erőforrással, például a sajtó- és a PR-tevékenységhez, a szponzorral való kapcsolattartáshoz, az archiváláshoz. Döntő érv lehet, ha a támogatandó program hosszú távú, vagy már van múltja. Elengedhetetlen, hogy a projekt jogi háttere tiszta legyen (például kié a név, a szervezés, az elkészült felvételek joga), valamint hogy minden előre látható probléma megoldására készüljenek fel.

    Személyre szabottan,  átgondoltan, tervezetten kell szponzort  keresni, ne kérjünk pénzt ha tevékenységükkel összeegyeztethetetlen  mindig kellő felkészültséggel, releváns ajánlattal keressük meg a piac képviselőit.

    miért is? mert

     

    • Mert a művészet provokál, vagyis figyelemfelkeltő;
    • Mindig releváns - akár a klasszikusokra, akár a kortárs művészeti alkotásokra gondolunk, mondanivalójuk megszólít és tükröt tart elénk;
    • Az érzelmekre hat, és közös élményt kínál;
    • Inspirál, elősegíti a problémák és feladatok új megközelítését
    • És nem utolsó sorban, mert nemes ügy: társadalmunk gazdagságának, felemelkedésének talán legfontosabb eszköze.
  • .

    A hosszabb távú, nagy presztízsű együttműködések között szerepelhet a művészeti díjak alapítása, gyűjtemények létrehozása.
  •  

     

    Adomány

     

    Ha felmerül egy jó ötlet, amelynek megvalósításához rögtön pénzt szeretnének gyűjteni, Ehhez el kell dönteniük, hogy egyszeri adományra van szükségük, mecénást keresnek vagy szponzort. Az adományozás értelemszerűen egyszeri pénzbeli juttatás, amelyért nem várnak cserébe semmit. Mecenatúra az, ha valaki ellenszolgáltatást nem várva támogat például egy művészt az alkotásban.

    nemes ügyhöz kötött marketing (cause related marketing) Ennek meghatározása: egy cég eladásösztönző akciójának összekötése egy nemes ügy illetve nonprofit szervezet támogatásával oly módon, hogy a termék értékesítéséből befolyt összeg egy részét előre meghatározott célra fordítja, szervezetnek juttatja stb. Az adományozással szemben inkább promóciós eszköz, mintsem jótékonykodás.

    Az adománykérés szakaszai

    A lehetséges adományozó felkutatása

    A lehetséges adományozó megismerése.

    A közeledés megtervezése.

    A lehetséges adományozó bevonása a kampányba.

    Felkérés az adományozásra.

    Végső megállapodás a támogatóval.

    Az adomány megköszönése.

    .

      

    Mecénás:

     

    a mecenatúra (patronage) egy konkrét magánszemély, intézmény műalkotás, esetleg esemény rendszerint anyagi, ritkábban természetbeni támogatása konkrét cél konkrét megvalósítása érdekében, kommunikációs természetű ellenszolgáltatás fejében,

     

    A művészet elhivatott és értő támogatását jelenti, így célja - a profit egy részének "visszacsorgatásával" - elsősorban nem a marketing, bár ez is lényeges szempont, hanem igényes művészeti produkciók, alkotások létrejöttének ösztönzése.

      

    rendezvényszervező

     

     

    A rendezvényszervezés összetett feladat. A rendezvénxszervezők egyéniségük által ötleteikkel, munkájukkal, egyediségükkel.a különleges pillanatokat, élményeket színesebbekké  teszik. 

     

     

    tudásbázis magyarnótára hangolva

    A magyar nóta azon műfajok egyike melynek összefoglalását és rendszerezését nem  találjuk meg egy helyen.   Erre a hiánypótlásra  igen nagy szüksége lenne a XXI. század emberének.

    Ezt a hiányt próbálja pótolni a : tudásbázis magyarnótára hangolva 

     

    Címkék: tudásbázis a magyarnótára hangolva: a magyarnóta szolgálatában kifejezések

     

    Kommentáld!

    Ez egy válasz üzenetére.

    mégsem

    Hozzászólások

    Ez történt a közösségben:

    Varga Zoltánné Marika 14 órája új videót töltött fel:

    Varga Zoltánné Marika 14 órája új videót töltött fel:

    Varga Zoltánné Marika 14 órája új videót töltött fel:

    Varga Zoltánné Marika 19 órája új videót töltött fel:

    Varga Zoltánné Marika 1 napja új videót töltött fel:

    Varga Zoltánné Marika 1 napja új videót töltött fel:

    Sánta Béla 1 napja új videót töltött fel:

    Varga Zoltánné Marika 2 napja új videót töltött fel:

    Varga Zoltánné Marika 2 napja új videót töltött fel:

    Varga Zoltánné Marika 2 napja új videót töltött fel:

    Szólj hozzá te is!

    Impresszum
    Network.hu Kft.

    E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu