Magyarnóta: A magyar nóta és a cigányzene válságjelenségeinek okairól – I. rész Írta: Kovács Péter

Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 9436 fő
  • Képek - 5388 db
  • Videók - 13394 db
  • Blogbejegyzések - 2164 db
  • Fórumtémák - 57 db
  • Linkek - 343 db

Üdvözlettel,

MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 9436 fő
  • Képek - 5388 db
  • Videók - 13394 db
  • Blogbejegyzések - 2164 db
  • Fórumtémák - 57 db
  • Linkek - 343 db

Üdvözlettel,

MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 9436 fő
  • Képek - 5388 db
  • Videók - 13394 db
  • Blogbejegyzések - 2164 db
  • Fórumtémák - 57 db
  • Linkek - 343 db

Üdvözlettel,

MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 9436 fő
  • Képek - 5388 db
  • Videók - 13394 db
  • Blogbejegyzések - 2164 db
  • Fórumtémák - 57 db
  • Linkek - 343 db

Üdvözlettel,

MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Korunk sajátos jellemzője válságjelenségek tüneti kezelése: a körzeti orvos vérnyomáscsökkentőt ír fel a 110 kilós néninek, aki a 35 fokos melegben a gazdagon fűszerezett birkapörköltöt néhány szelet dobostortával és 1 üveg sörrel fojtja le, télen pedig a -10 fokos hidegben ebédért sorba álló hajléktalanokat az egyszeri meleg étel csak ideig-óráig óvja meg az éhezéstől és a fagyhaláltól. A tüneti kezelés mindig valamely probléma okozatát érinti, ennélfogva csak felszínes és átmeneti megoldást kínál. Problémahalmaz gyökeres megoldása ugyanis csak az ok-okozati viszonyok komplex feltárásával lehetséges.  

 

A magyar nóta és cigányzene hanyatlásának problematikája – jóllehet évtizedek óta napirenden van – csak az utóbbi egy-másfél évtizedben mélyült odáig, hogy tüneti kezeléssel már nem orvosolható, és a szakmai berkekben régóta hangoztatott aggodalmak már a hallgató és néző közönség soraiban is teret hódítanak. Persze valamely jelenség csak akkor válik problémává, ha az egy nagyobb közösségben akként tudatosul, vagy ha komoly ellentét áll fenn ugyanannak a jelenségnek a közösség mértékadó többsége és vezető tisztségviselői közötti megítélésében. Komoly probléma például, hogy a Magyar Rádió elnöke számos aggódó megkeresés ellenére olyan válaszlevelet ír, amelyben nem is érzékel százezrek által felismert problémát (vagy úgy tesz, mintha nem érzékelné), és az mr7 internetes hallgatására buzdít nyugdíjas korú százezreket, akiknek a többsége még életében nem használta a világhálót, egyébként pedig ahhoz szokott ifjú korában, még ha a Rákosi-rendszerben élt is, hogy naponta kétszer hallgathat magyar nótát vagy cigányzenét a rádióban.  

 

A 19-20. század fordulóján eredetileg zongorakíséretre írt nótákat a cigányzenekarok népszerűsítették. A Király színházi operettbemutatókon mindig színházi zenekar kísért, a betétdalokat azonban gyakran cigányzenekari kísérettel rögzítették hanglemezre, a társasági összejöveteleken, patinás rendezvényeken azonban nótát és operettet legtöbbször cigányzenekar, némelykor szalonzenekar kísért. A két világháború között a csonka ország dalos jókedve és fájdalma egyaránt cigányzenekari kísérettel nyilvánult meg, a dzsesszt és az operát/klasszikus zenét magasan lekörözve népszerűségben. A vesztett háború okozta kulturális törésvonalak mentén, politikai ellenszélben küzdött tovább a műfaj túléléséért a Rákosi-rendszerben, melynek „A múltat végképp eltörölni” idézettel jellemezhető politikai ideológiája a korábbiaknál korlátozottabb megjelenést és stílusváltást eredményezett, nagyjából egyidejűleg „átengedve a terepet” a népdaloknak és népdalfeldolgozásoknak. A Kádár-rendszer konszolidációjának látszólagos politikai enyhülése, a magyar televíziózás, valamint a cigánydal mint akkor újszerű műfaj aztán kb. 2 évtizedes neoreneszánszot engedett, majd egyértelművé vált a 80-as évek elejére, hogy a beat- és rockzenén, valamint a táncházmozgalommal szocializált fiatalság tömege számára a nóta már csak lagzis mulatságot, kocsmázást és nem azt a belső érzésvilágot jelenti, mellyel a nagyszülők anyanyelvi szinten, saját kulturális, nemzeti, zenei és népi identitásuk kialakulásakor azonosultak. A 80-as években a népdalra és nótára fakadó diákot az osztálytársak kigúnyolták, mert az egészben valami avítt, a fiatalság buzgalmával, modernitás és trendi iránti ambícióival összeegyeztethetetlen dolgot láttak, és zenei ízlésük már a modernség hamis látszatát keltő külföldi pop- és rockzenére volt hangolva, és legfeljebb ezeknek magyar ajkú változatait és epigonjait hallgatva érezhették, hogy magyar zenét vagy dalt „fogyasztanak”.  

 

A 80-as évek végére, a 90-es évek elejére az akkor politikai nyitásnak és enyhülésnek álcázott új birodalmi függésbe taszítás SZDSZ irányítású tudatipari manipulációi révén az akkor 40 évnél fiatalabb generáció kulturális átprogramozása, az idegenség nyugati kultusza szerinti életvezetési, életviteli sablonok iránti fogékonysággal felvértezése és a magyar nemzeti hagyományok bagatellizálását terjesztő eszmék tudatipari módszerű rögzítése gyakorlatilag befejeződött, és a kereskedelmi televíziózás indokolatlan kedvezményekkel történt bevezetése már csak a fogyasztási szokásminták és az elosztás kereskedelmi struktúráinak véglegesítését szolgálta. A műfaj végzetesnek látszó, nagy mélyrepülése fentiek okán a 90-es években vett nagy lendületet, és ez a folyamat annak ellenére tart ma is, hogy úgynevezett nemzeti kormányunk van. Ez az ún. nemzeti kormány azonban legfeljebb csak olyan mértékig képvisel magyar érdeket, amennyire uniós nemzetközit. Még ha mentségére mondható is, hogy rendkívül súlyos helyzetet örökölt, több mint 1 évvel megválasztása óta továbbra sem szól a magyar nóta középhullámon, és nincsenek nótaműsorok a televíziókban sem, az egyetlen Duna TV-t kivéve. Az elmúlt 2 évtized kormányai közösek abban, hogy nem tudták, vagy pontosabban: nem akarták megállítani a műfaj mélyrepülését, és sajnálatos módon ma sem látható az erre irányuló politikai akarat. Egyéb társadalmi és gazdasági körülmények mellett az elmúlt 2-3 évtized gazdaságpolitikai történései arra mutatnak, hogy semmi sem véletlenül vagy hanyagságból, hanem nagyon is jól, méghozzá aljas módon átgondolt stratégia mentén történt és történik, amit a magyarság vágóhídra terelt birka módján tűr, talán azért, mert a vesztes nagy háború utáni 1920. évi országcsonkolással és azóta mindenféle aljas módon és  tragikumokkal tesztelt tűrőképességünk ellenségeink szemszögéből kiállta a próbát, és a teljes önfeladást mutatja. A magyar gazdaság és a Doros Gábor- i magyar életerő egyetlen puskalövés nélkül szenvedett az elmúlt 2 évtizedben olyan veszteségeket, melyet emberi számítás szerint legfeljebb háborús pusztítással lehetne elszenvedni. Magyarországot az új birodalmi függés és az ezt hazaáruló módon vagyonért és pozícióért mindenáron kiszolgáló poszt-bolsevista kádári politikai elitje kényszerítette térdre, amely csak azért szorgalmazta új függési rendszerbe történő csatlakoztatásunkat, hogy a különböző –izmusoktól és a felelősségre vonás balkáni és kelet-európai módszereitől védve legyen.  

 

A magyar nóta és a cigányzene hanyatlása és a fenti történelmi folyamatok kifejlődése között lényeges átfedés és kölcsönhatás van. Az ellopott vagyontárgyakat szorgalmas munkával lehet pótolni, azonban a lélekben, a társadalom alapszerveződését meghatározó keresztyénszociális felfogás torzulásában, a közösségi és egyéni felelősségvállalás elhanyagolásával, a fiatalok nihillel és léha szórakoztatással való megmételyezésével, a munka nélküli könnyű megélhetés lehetőségének reklámozásával és tudatrombolással okozott károkat roppant nehéz enyhíteni. Történelmi vezető középosztályunkat a Rákosi-rendszer felszámolta és elüldözte, egy részét fizikailag is kiirtotta. A Kádár-rendszer játékszabályai szerint érvényesülő belterjes értelmiség hangadó része semmiféle közösséget nem vállalhatott a két világháború közti berendezkedés magyar hagyományaival, és ennek korlátozott formában való érvényesülésének lehetőségét az SZDSZ és holdudvara, valamint a posztkádári elit által elsikkasztott rendszerváltás, az ország gazdasági leigázása megakadályozta. A magyar nép megkérdezése nélkül végrehajtott liberális gazdaságpolitika felszámolta azt az életteret, amelyben a magyar kultúra évszázadokon át létezett: fondorlatos módon felszámolták a mezőgazdaságot, a falusi árutermelésből származó kiskereskedelmet, lejáratták a magyar parasztságot és annak szakrális hagyományokon alapuló életvitelét, elvették a földjét és a megmunkáláshoz szükséges munkaeszközöket, leépítették a magyar árualapot, hogy tulajdon nélküli százezrek kerüljenek kiszolgáltatott helyzetbe egy sokkal alattomosabb cél, a föld és egyéb értékvagyon megszerzése mint végső cél végett. A társadalom teljesen átalakult, a Trianon előtt sokgyermekes családok utódainak („régi kedves öregek”) generációja kihalt, az önzetlenség és a közösség iránti felelősségvállalás helyett az egoizmus és az önző életformák terjednek. A rendszer intranzigens természetéből eredően erősödő képmutatás és a nyugati életvezetési minták úgy terjednek a fiatalok körében, hogy a nóta és népdal iránti fogékonyságát, akinek van is, csak szemlesütve vállalja, ha a közösségéhez akar tartozni, ha pedig mindezt a munkahelyén vállalja fel, fölöttébb gyanússá válik a még mindig döntően a posztkádári elithez igazodó vagy tartozó munkaadói elit szemében. A közéletet és közgondolkodást tematizáló média mint hatalmi ág pedig észrevétlenül csempészi be a szupranacionális konglomerátumok globális hatalomgazdaság érdekei szerinti üzeneteit az egyszerű ember otthonába. Jelen, bevezető gondolatoknak szánt írásomat követően a következő részekben ennek a torzult, média által is sulykolt értékrendnek a romboló hatásairól szeretnék szót ejteni.

Címkék: cigányzene magyarnóta okok válságjelenség

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Kovács Péter üzente 8 éve

Magyar ország kell! Gaál Gabriellák és Kodályok csak magyar országban érvényesülnek!

Válasz

Kiss Imre üzente 12 éve

Régóta készülök erre az írásra, de csak el-elodáztam. Meg aztán elkeseredett hangulatával nem akartam ünneprontó lenni. Mit kintassam magamat és másokat is. Úgysem tudom / juk megváltoztatni. Önök is csak szélmalom-harcot folytatnak - szerintem. Aztán a szilveszteri műsorok igen csak kiborította mondhatnám az „agyamat.”. Hozzájárult ehhez még a fentebb látott cikk is. A meghatározó tv adók közül még csak véletlenül sem találkoztam a kiutált magyar nótákkal . /Értem alatta mondjuk például Mit susog a fehér akác…B. Toth Magda. Igy legalább mindenki megérti miről is van szó./ de még népdalokkal, sem . Egyedül a Nóta TV-n találtam ilyen nóta műsort. . Gondolom ez pedig nem sok házban fogható. Végső soron egy évszázadig szórakoztatta a magyarságot ezek a „műdalok” . Mért kárhoztatták elhallgatásra ? Kinek bántja a „csőrét”, ezek a többnyire dallamos, érzelem-dús nóták ?! A mai un. nóták talán nem műdalok ? Sokszor az idétlen szövegükkel, és dallamtalanságukkal még a „csúszó banán héjakon” is túltesznek. Ez utóbbiak legalább dallamosak voltak. Jó példa rá a „Szeretlek Magyarország” –ban mikor egy- egy mai „nótára „ rázendítenek . Szánalmas . Millió kérdés vetődik fel. Mindenki /sokan/ helyeslik , de sajnos nincs senki közöttünk olyan, aki tehetne is érte valamit – sajnos. Tudok egy mondást, ami igy szól : „Mit ér a harag hatalom nélkül ?” Átvitt értelemben értendő. Ide legalábbis egy kodályi tekintély kellene, aki felkarolja az ügyet
Aztán itt kapcsolódik a másik felvetésem Gaál Gabriella esete. Már egyszer felvetettem a kérdést, de senki nem reagált rá.
Miért volt olyan nagy hallgatás a halála, temetése körül ? Meg egyáltalán a pályafutása körül. Mit véthetett, hogy senki nem emlékezett meg róla ? „Hivatalosan „. Nála sokkal szerényebb képességü émberek megérdemelnek legalább egy fél órát. Ő kapott pár másodpercet.

Ü KIB !

Válasz

László Mária üzente 12 éve

Pontosan, én is így látom Péter ! Ma már egy olyan óriási " IGÉNYTELENSÉG " mutatkozik meg nem csak ebben a műfajban, hanem több más zenei szakmában, ami ellen nehéz tenni. Főként addig nehéz, amíg fergeteges tapsokkal és udvarias dicséretekkel jutalmaznak nem éppen színpadképes előadókat , vagy zenei kíséreteket. ( Mindezt hangsúlyozom, inkább nagy Nótaestekre, Dalversenyekre illetve Találkozókra értem ! ) Ott elengedhetetlen lenne a cigányzenekar. Akkor vegyük úgy , és fogadjuk el , hogy most már ez a sorsa a magyar nótának ??? Azért bizakodom, és talán merem hinni, hogy nem. Hál Istennek azért van még az Országban számos hely, ahol méltó képen 5-6 tagú zenekarral adják meg a szép nótáink rangját. dalos üdv LM

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 12 éve

A cigányzenekar nélküli magyarnóta-éneklést akkor fogadta el a magyar közönség, amikor a 80-as években a lagzikba betört és egyúttal hanglemezre került a mulatós, ez a – magyaros vendéglátás keretében – sörrel, borral és pálinkával bárki által leöblíthető műfaj. A mulatós többféle zenei műfaj (pl. örökzöld, hazai és nemzetközi sláger, operett, nóta, cigánydal) leegyszerűsítéséből és kombinációjával él, és kötetlen zenekari formációban alkalmas nem feltétlenül igényes szórakoztatózenei variánsok előadására költségkímélő módon.
A 80-as években még csak Kadlott Károlytól, a „3+2”-től és Lagzi Lajcsitól hallottuk, aztán a kör bővült. 20 éve sok ismert és híres énekes, akik addig a Magyar Hanglemezgyártó Vállalatnál viszonylag igényes zenei kíséret mellett rögzítették hangfelvételeiket, a magyar hanglemezgyártás megszűnésével egyszer csak egy Hunor utcai stúdióban találták magukat, ahol szintetizátor, zongora és gépdob volt minden, esetleg Szalai Anti egymaga meg volt hívva. A legjobb énekeseink: Madarász, Gaál, Horváth Pista, Pólika utolsó eredeti, kereskedelmi forgalomba került hanghordozói is ilyen kísérettel készültek. Bangó Margit pedig felismerte, hogy az autentikus cigányzene és a populáris urbánus cigány slágerzene térhódításában
ő is váltásra kényszerül, és ma már saját zenekarával (dob, szintetizátor, gitár) lép fel, kivéve a nagyszabású rendezvényeit.
Sajnos olyan időket élünk, amikor a hivatásos énekeseink nem köthetik ki, hogy csak cigányzenekari kísérettel vállalnak fellépést. Én sokkal inkább azon csodálkozom, mikor nótaszerető emberek, amatőr exhibicionista énekesek úgy szerveznek meg találkozót és olyan összejövetelekért fizetik ki egy MÜPÁ-s koncertjegy árát, ahol még rendes cigányzenekari kíséret sincsen. Kedves Marika, én ezt a „sarkalatos problémát” egyszerűen csak igénytelenségnek tartom.

Válasz

László Mária üzente 13 éve

Kedves Péter! Bár én nem tudok ilyen mélyen és hozzá értően belemenni ebbe a témában, mint ön , csupán nagyon rövid megjegyzésem lenne a fenti probléma egy részéhez. Amit az utóbbi időben sajnos tapasztaltunk, az is nagy mértékben hozzájárulhat a cigányzene helyzetének ilyen szomorú látleletéhez.
Kedves barátaim !! Amíg egymás után úgy rendeznek meg " Magyarnóta műsorokat", hogy azokat hol szintetizátor, hol esetleg egy szál hegedűs nyekergése, vagy jobb esetben két hegedűs és egy cimbalom kíséret van, ott mit akarunk ? Nincs olyan műsorom, ahol ne hangsúlyoznám ki, hogy a magyarnóta előadásának méltó és hű kisérője csak is CIGÁNYZENEKAR lehet!!! Na de mit látunk?? Egyre-másra rendeznek olyan nóta műsorokat, ahol bizony műfajunk képviselői is a szintetizátort helyezik előtérbe. Most itt nem a kisebb dalos-közösségeket értem. Hanem a Találkozókat és a nagy előadásokat . Pénz hiány , mondják. Igen, lehet. De akkor ne nevezzük ezeket a műsorokat "Magyar nóta" fennmaradásának, meg rangra emelésének. Lehet így is, de ezzel nem a megérdemelt helyre emeljük műfajunknak, hanem azt lehúzzuk. Nos ,én ezt is egyik sarkalatos problémájának vélem a cigányzene méltatlan helyzetét. Mi magunk mellőzzük . üdv LM

Válasz

Ráthy József üzente 13 éve

Tisztelt Hozzászólók!
Általam tisztelt Kovács Péter úr elindított egy véleménycserére alkalmas értekezést, mellyel sok tekintetben egyetértek. Több kérdés merült fel bennem, melyeknek megválaszolását Önökre bízom.
1./ A redszer - (gengszter) váltás óta mely kormány karolta fel a kultúrát, mely kormány volt, aki megválasztása után nem saját és talpnyalói zsebét tömte? Ilyen kormány még nem volt, ami minden működő rendszert elsorvaszt.
2./ Miért pont a cigányzene került fókuszba? Több- igen képzett zenészekből álló szimfónikus zenekar ( pl. Matáv) megszünt. Ezekről az emberekről ki gondoskodik? Nemcsak a nótaénekeseknek nem jut fellépési lehetőség, de más műfaj előadóinak sem. Ismert opera, -operetténekesinket miért kell olcsó haknikkal megalázni, ezért kik a felelősök?
3./ Hogyan létezhet az, hogy semmitmondó celebek bitorolják a szinpadokat, ahová MIATTUK ma már képzett művészek a legritkábban kerülhetnek fel. Ezekért sem felel senki?
4./ Megszüntették az ORI-t ( Hála Istennek ), de miért kellett lehetetlenné tenni az OSZK-t, miért kellett megszüntetni a vizsga kötelezettséget? Talán azért, mert felállítottak egy követelményrendszert, és ennek meg kellett felelni? Lehet őket szidni, dícsértni, de legalább volt egy léc, melyet át kellett ugorni annak, aki a pályán akart maradni. Az általam igen tisztelt Esze Jenő kollégám egy- egy összhagzattan kérdésére érdekes és meghökkentő válaszokat kaphatna a mai celebektől.
5./ Szinte hetente megrendezésre kerülnek más - más helyen nótaversenyek olyan zsűri
szerepeltetésével, akiknek ( nagy tiszteletem a kivételeknek ) szakmai hozzáértése finoman szólva is megkérdőjelezhető. Ki választja ki ezeket az embereket, milyen szempontok alapján, a kiválasztásnál milyen összefonódások dominálnak, és a rendező szerveknek nem sűl le a képükről a bőr az állandó botrányok miatt? Történt -e már felelősségre vonás az ilyen botrányt kiváltó főrendezővel szemben?
6./ Az X, Y, Z verseny győzteseinek a továbbiakban mi lesz a sorsuk, az ilyen felelőtlen rendezők garantálják ezek felkarolását, vagy szabad elbocsátásban lesz részük. Ezekben a szervekben, embereiben nem merül fel a legkisebb felelősségérzet sem. Az érdekes csupán az lenne, ha ők lennének az erkölcsiség szószólói.
7./ A mindenkori média olyan, mint annak kormánya és vezetősége. Szabad véleménnyilvánítás van - ugye - de pártunk és kormányunk kinek a véleményét hallgatta, vagy netán fogadta volna meg? A nótaműfaj visszahozatal a rádióba milyen eredménnyel járt, holott több mint egy miilió aláírás jutott el az illetékesekhez. Egy tisztességes, még egyszer mondom, egy tisztességes országban úgy rugják fenékbe az illetékes rádió vezetőjét, hogy még a nevét is elfelejti. Nálunk? Ugyan már!!! Elismerést kap.
Mondanivalómat csak pesszimista módon tudom zárni. Fel a fejjel, amíg még megvan.

Válasz

Szathmáry Olga Ottilia üzente 13 éve

Cilikém!

Reflektálok a magam módján... Milyen igazad van és mennyire jó a meglátásod!


Bár több dalos kedvű lenne közöttünk, akkor jobbak lennének egymáshoz az EMBEREK!

Az nem lehet ok, hogy elanyagiasodtunk és egyre szegényebbek vagyunk!

Tudom meglehetősen irritáló a szegények és gazdagok közötti szakadék, hiszen
a mindennapok során megtapasztalója vagyok ezen ténynek én is...

Amennyiben nem vagyunk képesek felül emelkedni - Önmagunk gyarlóságain - megérdemeljük, hogy lesűllyedjük a tudatlanság, elembertelenedés, nemtörődés mocsarába.

Panaszkodhatunk de nekünk kell tennünk NEMZETSORSUNK JOBBÍTÁSÁÉRT.
A magyar Nótáért is!


A NEMZET fundámentuma az emberi egyedek összessége, s ha elfelejtik
múltjukat, nem lesz csak látszat jelenük, ami magával rántja a nemzet!

Saját gyermekeik jövőjének a sírásói lesznek...

A NEMZET, Nemzeti öntudat hiányában,"... könnyű prédává válik..." és eltűnik a népek temetőjében! "

...A sírt, hol nemzet sűllyed el, népek állják körül..." amire már Vörösmarty Mihály a Szózat költője régóta figyelmeztet és vízionálja a NEMZETHALÁLT!

"...HAZÁDNAK RENDÜLETLENÜL LÉGY HÍVE Ó MAGYAR!..." A MINDENNAPOKBAN, hogy testvér-testvérnek* szomszéd-szomszédjának NE LEGYEN FARKASA!

Annyi békétlenség, bántás, gyűlölködés van, amivel mindennap mérgezik embertársaik életét!

Én és Te, és Te - MINDENKI!!!

A MINDENNAPOKÉRT VAGY FELELŐS!
FELELŐS MINDAZÉRT AMIT MEGTETTÉL, VAGY MEGTENNI ELMÚLASZTOTTÁL!!!

Kevés, már ha csak az ISTEN ELŐTTI MEGMÉRETTETÉSNÉL GONDOLOD VÉGIG CSELEKEDETEID! GONDOLD ÁT MOST IS ÉS IGYEKEZZ TISZTELNI
ÉS BECSÜLNI EMBERBARÁTAID, MINT TENMAGAD! Akkor és csak akkor
tisztelheted Önmagad és nézhetsz tükörbe lelkiismerettel! Bár az is
tükörbe néz, akiben nem lakozik tiszta lélek... csak késő már, mikor
meglátja igazi tükörképét!

A zene, a zene ott kezdődik ahol a szó hatalma véget ér! (Kodály Zoltán)
Töltekezzünk, hát a zene által Isten parancsolatja szerint lelkünkben!



Talán jobbak leszünk a hétköznapok során. olgi

Válasz

[Törölt felhasználó] üzente 13 éve

Mindenkinek igaza van egy kicsit. Viszont ki kell mondani, hogy a világ alapjában véve változik. Lehet, hogy más nemzetek hagyományos zenéi náluk gyakrabban hangzanak el, de sem a német, sem a francia, sem az orosz, sem a görög és sorolhatnám tovább a népeket, szóval sehol sem szól annyi mint régen. Más zenei irányzatok is helyet kaptak, helyet törtek megállíthatatlanul. Szeretném, ha ismertebb lenne a magyar nóta, talán akkor kialakulna egy erősebb törzsközönsége, és elfoglalná méltó helyét a zenék közt. Viszont nem fog mindenki nótákat énekelni, és olyan fénykora sem lesz, mint valaha volt. Ezek a változó világ törvényei. egyszerűen sokfajta zene létezik manapság, nem úgy mint ezelőtt 100 éve. Az ízlések sokfélék.

Válasz

Bordás Cecília üzente 13 éve

A politikai vonatkozasok,amikröl Kovacs Peter ir,igenis összefüggenek a magyar nota es ciganyzene valsagos helyzetevel.A MAGYAR KULTURA,minek szerves resze a magyar nota is,tudatos rombolas következmenyekent all ma ezen a mely ponton.
Ennek felismerese nagy fontossaggal bir,mivel a gyogyulashoz vezetö utat nem tünetkezelessel,hanem ennek okat felkutatva es orvoslasaval lehet csak elerni.
A haz alap nelkül összedöl,a nemzet,nemzeti öntudat nelkül könnyü predava valik.

Úgy érzem, Széchenyi István következő szavai ma különösen aktuálisak.

Az idézet forrása: Surányi Miklós 1936-os műve,az Egyedül vagyunk
Ennek második kötetében, a 268. oldalon talalható az idézet.Ráadásul az alábbi teljes szövegkörnyezetben, egy Széchenyi és titkára, Tasner Antal közti vita részeként:

„Én utálom a vénasszonyos lamentációt, amely minden bajért a kormányt teszi felelőssé. Segíts magadon, az Isten is megsegít. Minden nemzetnek olyan kormánya van, aminőt érdemel. Ha valami oknál fogva ostoba vagy komisz emberek ülnek egy bölcs és becsületes nép nyakára, akkor a nép azokat a silány fickókat minél hamarabb a pokol fenekére küldi. De ha egy hitvány kormány huzamosan megmarad a helyén, akkor bizonyos, hogy a nemzetben van a hiba. Akkor az a nemzet aljas vagy műveletlen. Mit használna a dél-afrikai feketéknek az, ha valami isteni hatalom megajándékozná őket Anglia, Franciaország vagy Magyarország alkotmányával?”

Válasz

Drotos Imre üzente 13 éve

T. Kovács Péter ! Csak egy szemmel olvasok ,ezért folyamatosan nem tudtam, ezért részletekben tanulmányoztam írásodat. Nem értek azzal egyet , hogy szembe állitod a különböző zenei műfajokat. Stemélyszerint én a JÓ MUZSIKÁT szeretem. Kár ,hogy belekeverted a nagymagyarországot, és siránkozol Trianoni, és a Párizsi békeszerződés alapján megcsonkításunkon. Tedd a szivedre a kezed : mikeresni volt nekünk az I - ső és a
a II.- világháboruba, aDÓNNÁL.?a CIGÁNYZENE BUKÁSA A RENSZERVÁLTÁSRA ESIK.

Válasz

További hozzászólások 

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu