Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA közösségi oldal
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
MA IS SZÓL A MAGYARNÓTA vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Nagyon sok tévedés van ebben a cikkben.
A magyar nóta nem „a világban ismert műfaj” és külföldön egyáltalán nem népszerű. Tessék mondani, hány magyarnóta-énekes jár nem magyar ajkú közösségnek énekelni a világban?
A magyar nóta világviszonylatban nem ismert és nem keresett műfaj. Sosem volt az, manapság pedig még kevésbé. Tudtommal soha, sehol nem szerveztek a világon magyarnóta-műsort nem magyar ajkú célközönségnek.
A cikk szerzője ide-oda csapong a magyar nóta és a népdal történeti tárgyalása közben, és összeollózva kiragad néhány nevet és történetet a régmúltból. Hiányzik az eredeti gondolat, hiányzik a személyesség a cikkből. Csak közhely van benne, időnként tévedésekkel.
A számomra leginkább zavaró, visszatérő motívum a cikkben, hogy a szerző előszeretettel kapcsolja össze a magyar nótát mint műfajt az operaénekesekkel olyan szövegkörnyezetben, amely az operaénekesek felülről kompatibilitását jelenti. A műfajnak sok kárt okozó nagy tévedés a magyar nóta népszerűségének és autentikus előadásának ügyét a „leghíresebb operaénekeseinkkel” és pl. Bilicsi Tivadarral vagy más színészekkel összekapcsolni. A legtöbb operaénekes gőgösen azt terjeszti, hogy a magas szintű énektudás elsajátításával alkalmassá válik magyarnóta-éneklésre is. Úgy látszik, hogy a szerző erre a gőgre fogékony, ám lehet, hogy egyszerűen csak dilettáns, és nem tud többet erről a műfajról, mint amit a könyvekből összeollózott.
A szerző a magyar nóta presztízsét, társadalmi és zeneművészeti minőségének megítélését - hallatlan tévedésben – összekapcsolja az operaénekesek és színészek nótához való viszonyulásával, azt az érzetet keltve, hogy ezek a kiválóan képzett emberek csak emelhetnek a magyar nóta színvonalán. Tehát ha még ők is eléneklik, akkor azt meg kell becsülni. Meg hogy külföldön is milyen hallatlanul nagy sikere van. A fenét!
Tulajdonképpen sajnos ez a dilettáns megközelítés a lényegi közlése a cikknek.
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!